Starring

  • Hem
  • Kunder
  • Tjänster
    • Webbutveckling
    • Webbplatser
      • E-handel
    • Apputveckling
    • Projektledning
    • Förstudie
    • Vår arbetsprocess
    • Design
    • Responsiv design
    • Koncept & Design
    • Digital strategi
    • Förvaltning
    • Systemutveckling
  • Produkter
    • Publiceringsverktyg
    • Drupal
    • WordPress
    • EPiServer
    • Umbraco
    • Drupal Commerce
    • EPiServer Commerce
    • Betalningslösningar
  • Blogg
  • Om oss
    • Miljöpolicy
    • Arbeta hos oss
  • Kontakt
digital strategi

Digital strategi

Ingen kommunikation utan rätt strategi. Nå önskade effekter.

För oss handlar strategi om att man behöver veta var man är och vart man vill komma. Det är strategin som berättar vilka kanaler som har bäst förutsättningar att hjälpa dig att nå dina mål. Den beskriver på en övergripande plan vilka kanaler som organisationen ska finnas i, vad man ska göra och vem som ska göra det.

Den digitala strategin är verktyget för att nå önskade effekter långsiktigt. Vad är det du vill kommunicera och varför? Vilka är det du vill nå och vad är deras behov och önskemål? Enkla frågor men har man svaret på dem har man kommit en bra bit på vägen.

Genom analys av nuläge och framtida mål skapar man en genomtänkt plan för framtida åtgärder. Den digitala strategin gör det också enklare att prioritera vilka aktiviteter som ska genomföras eftersom den bygger på ett gemensamt beslut kring verksamhetsmål.

Att arbeta fram en digital strategi är en process med olika moment från bakgrund och nuläge, verksamhetsmål, utvecklingssteg, omvärldsanalys, behovsanalys och organisation. Det ligger till grund för att definiera mål och KPI:er. En digital strategi är inget statiskt dokument utan måste kontinuerligt utvecklas i takt med att marknaden och företaget förändras.

Att välja rätt kanal

Kanalstrategi är en del i den digitala strategin, hur ska man prioritera och värdera de olika digitala kanalerna. Exempel på kanaler är webbplatsen, intranät, sociala medier, kampanjsajter och utskick.

En digital strategi omfattar:

  • Aktivitetsplan
  • Mediaförmedling
  • Reklammaterial
  • CRO, konverteringsoptimering
  • A/B-test
  • Market automation
  • Content marketing, redaktionellt material
  • Grafisk profil
  • SEO, sökmororoptimering
  • SEM, sökmarknadsföring
  • Re-marketing
  • Engagerande aktiviteter och tävlingar
  • Sociala medier
  • Analys och utvärdering

Den digital strategi ger svar på bland annat:

  • Vilka kanaler ska företaget använda?
  • Hur kan företaget uppnå transparens och lärande i organisationen?
  • Hur ska företaget kommunicera ert varumärke och få fram era budskap?
  • Hur når företaget era målgrupper?

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med att komma igång med ditt innehållsarbete? Hör av dig till oss så ser vi över er strategi.

Boka ett möte med oss!

Starring AB

Åsögatan 80
118 29 Stockholm

Besöksadress

Folkungagatan 44
118 26 Stockholm

Support

Helgfria vardagar 9-17
support@starring.se
+46 8-646 11 00

Nyhetsbrev

Ibland får du ett mejl av oss med en massa smarta tips!

Kontakta oss

Har du frågor kring ett nytt projekt, eller behöver du någon att bolla ideér med? Ta kontakt, ring eller mejla oss!

Telefon: +46 8-646 11 00
E-post: info@starring.se

Om oss

Starring är en webbyrå som hjälper dig att utveckla webbplatser, e-handel och intranät med fokus på användbarhet, design, kvalitet och affärsnytta.

Jobba hos oss

Kom och jobba med oss. Det blir roligt, förhoppningsvis!

Håll kontakten

Följ oss på Twitter. Gilla vår Facebooksida. Kontakta oss på LinkedIn. Lyssna på vår Spotifylista. Kolla in oss på Instagram.

Boka gratis onlinedemo

Under ett onlinemöte går vi igenom dina utmaningar och svarar på dina frågor.

Ring upp mig

Redo att beställa? Bli uppringd av Daniel!

Gratis lunch

Hungrig? Enda kravet är att du vill träffa oss så bjuder vi på lunch. Vi lovar.

Copyright © 2021 · Starring Webbyrå Stockholm